En lille ekstra service, som du kan gøre som murer
Når vi lige nævner eksemplet her, så kan det virke lidt åndssvagt og måske ikke det rigtige hverv, der bør benytte sig af den slags, men her skal man måske tænke lidt ud af boksen, så kan man overhale de andre i branchen og erhverve sig nye kunder.
For man savner ofte den menneskelige kontakt nu om dage, når man handler varer og servicer, hvor varerne bliver automatiseret på samlebånd, mens service-delen bliver skåret væk fra andre firmaer, der ellers var kendt for den slags.
Det flugter desværre med tidens ånd, at man skal tage hurtige beslutninger, selvom der er så mange valg at tage sig og flere valgmulighederne, end man nogensinde kan nå at komme igennem.
Så som murer kan du måske give en vareprøve med hjem.
Hvordan skulle det lige foregå, tænker du måske?
Som kunde hos en murer i Silkeborg for eksempel kan du mødes med vedkommende og se nærmere på, hvad der er muligheder for personen, der vil passe til den opgave, der skal udføres, så man allerede her får skåret rigtig mange valgmuligheder fra.
Så slipper man for at skulle handle i blinde eller føle, man taler til en anonym kundeservice, der alligevel ikke kan se, hvordan ens givne opgave ser ud.
Den her murer kan så give en et stykke af ens arbejde med hjem, som man så som kunde kan gå rundt og sætte på samme måde som en farveprøve hos en farvehandler.
Man kan prøve sig frem og se, om det vil passe, om det ser godt ud og passer til ens hjem, hvis det er her, opgaven skal udføres.
Godt nok er det ikke sådan en vareprøve, man kan beholde, men det vil give en en god indikation på, om dette er noget, man vælger at gå med.
Så får man den menneskelige kontakt, og man får noget fysisk med hjem at forholde sig til.