Gør venteværelset spændende hos dig som maler
Det er jo ikke alle malerfirmaer, der har brug for et venteværelse.
Mange af den slags firmaer har blot telefonisk betjening og/eller en, der tjekker andre henvendelser for eksempel over mails eller sociale medier, om der kommer nogle opgaver ind.
Hovedbygningen er egentlig kun til kontorer og måske et lager, hvor man også har firmabilerne holdende.
Men der er jo stadig undtagelserne, og nogle af den slags malerfirmaer kan slå sig op på, at de gerne vil bibeholde den menneskelige kontakt, selv før malerne kommer ud til en.
Man vil gerne etablere en menneskelig forbindelse og måske mødes og tale om, hvordan man ønsker opgaven udført og gjort.
Til dette skal man bruge et venteværelse, før man eventuelt kan komme til at mødes i et møderum, eller hvor man ellers aftaler at mødes, hvis man ikke gør det hos kunden.
For der kan jo være en presset periode, hvor mange kunder dukker op i en højsæson, så man er nødt til at have plads til flere, fordi de ikke lige kan komme til at snakke med en medarbejder med det samme – eller vedkommende lige er optaget.
Så slipper man for at stå op under ventetiden.
Men det skal være et høvisk venteværelse, som kunderne rent faktisk har lyst til at befinde sig i, da det kan være deres første møde med firmaet.
Derfor duer det ikke, hvis dette giver et dårligt førstehåndsindtryk, som man fortæller videre til andre. Ydelsen kan være nok så god, men måske husker man specielt venteværelset.
Således er det vigtigt at gøre stedet rent, have bløde siddepladser, noget at læse i, måske en automat til vand, man kan drikke af og et toilet.
Gør desuden plads til, at man ikke føler sig indelukket i stedet, så det bliver rent klaustrofobisk. Man kan godt åbne det lidt op og blandt andet hænge noget kunst på væggene.